Columns

Terug naar Columns

Jaarvergadering

Beste Havenkwartiergenoten,

Op 6 november aanstaande willen we weer onze jaarvergadering houden om te horen wat voor inzichten u heeft om het wonen, werken en leven in het Havenkwartier zo prettig mogelijk te maken, of met andere woorden om het zo leefbaar mogelijk te houden.

Zelf dachten we om de verkeersituatie aan de orde te stellen. Met name omdat als straks de nieuwe Boulevard gereed is al het strandverkeer er vanuit “Bad” op kan en er via het Havenkwartier uitmoet, terwijl men via het Havenkwartier zowel naar als van de Boulevard kan komen. Knelpunten als de kruispunten “Duinstraat – Scheveningsche weg”, “Westduinweg – Zeesluisweg” en “Westduinweg – Schokkerweg” zijn niet direct bevorderlijk voor de doorstroming. Er is onduidelijkheid over de hellingbanen vanaf de Dr. Lelykade naar de andere wegen. Er is onduidelijkheid over een “jaar-rond exploitatie” van strandtenten en beach stadion met alle verkeersafwikkeling van dien. Er is onduidelijkheid over de gemeentepolitiek om “Haven” ook een toeristenoord te maken ten koste van havengebondenbedrijvigheid met alle verkeersoverlast van dien. Recent werd bekend gemaakt dat het Popmuseum volgens de gemeente nog steeds een optie is tussen de Pijp en de Viermaster ten koste van de huidige bedrijvigheid. Dit alles bij elkaar heeft de BOH doen besluiten om een aantal betrokken gemeenteraadsleden uit te laten leggen wat hen voor ogen staat met betrekking tot de verkeersafwikkeling binnen een havengebondenbedrijvige en dorpse woonomgeving dat het Havenkwartier toch is.

Daarnaast nemen we afscheid van onze penningmeester Marian van de Broek en we verzoeken u zich kandidaat te stellen om haar op te volgen. Dat kunt u doen door u voor 5 november a.s. 18.00 uur aan te melden bij onze secretaris Ton Hulleman, tel 06-36181997, e-mail: amhulleman@gmail.com

De Gemeente snijdt in de ondersteuning van de bewonersorganisaties met als gevolg dat we de 3.5 uur professionele en betaalde administratieve ondersteuning per week per 1 januari 2013 moeten gaan missen. We vragen daarom ook uw vrijwillige inzet om de BOH te helpen bij het notuleren, het bijhouden van de correspondentie, het indien nodig ondersteunen van de secretaris en andere bestuursleden, het helpen bezorgen van “Rond de Haven”, etc. Als een van deze taken u lijkt dan kunt u zich ook aanmelden bij onze secretaris Ton Hulleman. Vele handen maken licht werk.

BOH Jaarvergadering, 6 november, 20.00 uur in Thabor, Van Boetzelaerlaan 286. Inloop en koffie vanaf 19.30 uur.
Welkom.